Swine Umbrella Campaign - MSD Animal Health Global

Quando ci hanno chiamato dal New Jersey per una campagna internazionale, una (a caso) di noi ha sperato che fosse il Boss in persona, quello di Born to Run per intenderci. Invece era sì il boss, ma di Merck/MSD Animal Health Global.

Con tutte le agenzie al mondo, perché Sottosopra?

L’headquarter ci ha scelti per cambiare tono e uscire dal consueto linguaggio del b-to-b farmaceutico. Great! USA calling, Italy coming 🙂

Il comparto suini vuole raggiungere i suoi clienti, veterinari e allevatori, con una campagna umbrella fuori dagli schemi e mantenendo saldo il focus One Health alla base della filosofia corporate: migliorare la salute animale per vivere tutti una vita migliore.

La nostra strategia

Volete distinguervi? Prima cosa da fare, ribaltare il rapporto tra ragione e sentimento. Il peggior nemico del b-to-b è pensare che gli interlocutori siano dei robot predisposti solo al lavoro, senza altri interessi, convinzioni, tempo libero, letture, svaghi e social network. Ok, capito che anche i veterinari hanno un’anima, la formula è presto fatta: parliamo alla persona prima che al professionista. In altri termini, più emozione e meno scienza, almeno nell’approccio.

Il concept tra amore e nostalgia

“Remember when you dreamed of a healthier world?”

Chi lavora ogni giorno per un mondo migliore, ha iniziato a sognarlo fin da quando era piccolo. Questa campagna è dedicata ai veterinari, allevatori, ricercatori, colleghi, a tutti i sognatori che non si accontentano di vivere con quello che offre il presente. MSD Animal Health è con loro, orgogliosa di tutti i professionisti che hanno sempre voluto cambiare il mondo, credendo in una vita migliore.

Ne è nato un teaser multisoggeto che non raffigura il maiale. Uno shooting spassoso con bambini molto più disciplinati di noi. Una collaborazione straordinaria con un cliente lontano ma molto più vicino di tanti dirimpettai dell’Area C. E non ultimo, un mix di strumenti tuttora in lavorazione per supportare la campagna anche sui social e in azienda.

  • Campagna teaser multisoggetto
  • Video animazione
  • Social Networks (Facebook, Linkedin)
  • Minisito
  • Video series
  • Employees’ engaging
  • In house materials
Mediastars XXV
Best Creative Direction in the section Corporate Identity

When they called us from New Jersey for an international campaign, one of us (by chance) hoped it was the Boss himself, the one from Born to Run so to speak. Instead he was the boss, but of Merck / MSD Animal Health Global.

With all the agencies in the world, why Sottosopra?

The headquarters chose us to change tone and get out of the usual pharmaceutical b-to-b language. Great! USA calling, Italy coming 🙂

The pig sector wants to reach its customers, veterinarians and breeders, with an outside the box umbrella campaign and maintaining the focus on One Health as the base of the corporate philosophy: improving animal health to all live a better life.

Our strategy

Do you want to stand out? First thing, overturn the relationship between reason and feeling. The worst enemy of b-to-b is thinking that the interlocutors are robots predisposed only to work, without interests, beliefs, free time, entertainment and social networks. Ok, understood that even veterinarians have a soul, the formula is soon done: we talk firstly to the person rather than the professional. In other words, more emotion and less science, at least in the approach.

The concept between love and nostalgia

“Remember when you dreamed of a healthier world?”

Those who work every day for a better world have been dreaming of it since they were little. This campaign is dedicated to veterinarians, breeders, researchers, colleagues, to all dreamers who are not satisfied with living with what the present offers. MSD Animal Health is with them, proud of all the professionals who have always wanted to change the world, believing in a better life.

The result was a multi-subject teaser campaign that does not portray the pig. A fun shooting with children who are much more disciplined than we are. An extraordinary collaboration with a far away customer but much closer than many across town. And last but not least, a mix of tools still being worked on to support the campaign also on social networks and whithin the company.

  • Teaser and multisubject advertising
  • Video animation
  • Social Networks (Facebook, Linkedin)
  • Minisite
  • Video series
  • Employees’ engaging
  • In house materials
Mediastars XXV
Best Creative Direction in the section Corporate Identity